Maxowi Verstappenowi udało się rozdzielić Ferrari, co było najlepszym wynikiem, na jaki Holender mógł sobie pozwolić. Na szóstym miejscu dojechał jego kolega z drużyny, który zgarnął przy okazji punkcik za najszybsze kółko wyścigu.
Max Verstappen, P4"To nie był łatwy wyścig, ale wykonaliśmy dobrą robotę. Udało nam się podciąć Ferrari, więc zmaksymalizowaliśmy nasze szanse kończąc przed Charlesem [Leclerciem]. Miałem interesującą walkę z Sebastianem [Vettelem], gdy wyjechał z boksu na nierozgrzanych oponach. To była moja szansa, więc postanowiłem spróbować. Brakowało nam jednak tempa do nawiązania walki. Generalnie możemy być zadowoleni z wyniku. Nadal potrzebujemy więcej, by walczyć z Ferrari i Mercedesem, ale jesteśmy w dobrym miejscu, by zdobywać kolejne punkty."
Pierre Gasly, P6
"Cieszę się z najszybszego okrążenia w wyścigu. Pierwszy raz udało mi się tego dokonać. Wiedzieliśmy, że za nami jest sporo miejsca, więc zjechaliśmy po świeże opony i zadziałało. Podczas wyścigu chciałem zachować rytm i dbać o opony. Powoli czuję się w bolidzie coraz lepiej. Co weekend robimy krok w przód, choć wolałbym żebyśmy od razu zrobili trzy. Wiem, co możemy poprawić i wiem, co ja muszę robić lepiej. Cieszę się z dzisiejszych punktów i tego jednego dodatkowego za najszybsze okrążenie. Dzisiaj jedziemy do fabryki i będziemy kontynuować przygotowania do kolejnego wyścigu."
14.04.2019 13:01
0
Ok gdzie jest ta osoba która mówiła,że jak Verstappen nie rozwali się na starcie to zrobił mentalny postęp? Bo jak dla mnie zrobił i to duży.
14.04.2019 13:02
0
@1 Po tym, co wczoraj zaprezentował zarówno na torze, jak i w wypowiedziach, to ja jednak wątpię w ten postęp.
14.04.2019 13:03
0
@2 No wczoraj to wczoraj a dzisiaj to dzisiaj nie rozwalił się i ładny wyścig pojechał
14.04.2019 13:06
0
Gdyby RIC został w RB to mieliby teraz 2 miejsce w klasyfikacji. Przepaść między VER a GAS jest wręcz wstydliwa. VER przy lepszej dyspozycji bolidu walczy o podium, GAS nie wejdzie wyżej niż 6 miejsce bez problemów srebrnoczerwonej koalicji.
14.04.2019 13:08
0
@4 Jeżeli Ferrari nie zatrudni Kompetentnych strategów i nie przestanie stawiać na Vettela to Gasly może odrobinkę powalczyć.
14.04.2019 13:12
0
A to nie Hornet ostatnio mówił ze dodatkowy punkt za FL jest błędem bo prędzej czy później ktoś na tym o wiele więcej straci ?
14.04.2019 13:13
0
@6 To Wolff krytykował ten pomysł.
14.04.2019 13:17
0
@7 ok mój błąd
14.04.2019 15:03
0
@4. Nie przesadzaj, Gasly to zdolny kierowca, ale nie może równać się z Maxem. Aktualnie nie. Dobrze wiemy, że Gasly jest w RBR z "musu", nie mają kierowców. 6' miejsce to właśnie miejsce Gaslyego, na więcej nie ma na razie szans w tym bolidzie. Dla mnie super, że czuje się coraz lepiej, bo to spokojny kierowca, takie uzupełnienie Maxa.
14.04.2019 15:15
0
Gasly laki luzer mozna mozna lyknal okrążenie i punkcik xa free.....jako fan Ferrari pytam gdzie sa stratedzy w Mercedesie .Botas mógł no molgl Leclerc mogl mógł ....cos czuje ze te punkty za waza na koniec klasyfikaci
14.04.2019 18:52
0
Mam pytanie odnośnie punktu za najszybsze okrążenie. Co jeśli wykręci je kierowca z poza pierwszej dziesiątki? Czy nikt wtedy nie dostaje tego dodatkowego punktu, czy dostaje je ktoś z TOP 10 z najlepszym czasem?
14.04.2019 19:06
0
@11 Chyba dostaje go kierowca który miał najlepszy czas w Top 10,ale pewien nie jestem.
14.04.2019 19:42
0
..tylko pierwsza 10 może to robić
14.04.2019 19:49
0
Chyba jest tak, że ten dodatkowy 1 pkt jest za najszybsze okrążenie, ale tylko dla top 10. Jeżeli najszybciej pokona okrążenie kierowca spoza top 10 to 1 pkt nie ma. Uzasadniali to tym, że punktujący są zawsze kierowcy z top 10. Dlatego to jest dodatkowy pkt do zdobytych pkt-ów w wyciągu.
14.04.2019 20:12
0
@husaria Jeżeli tak, to można robić wałki, na zasadzie ściągnąć np Toro Rosso po nowe opony, co by zabrali FL, a związku z tym 1pkt np Ferrari.
14.04.2019 20:19
0
Drogi Orlo, w całej F1 można robić różne wałki, więc nie wiem w czym masz problem. Wprowadzili taki zapis to jest. Kolega jogi2 również potwierdza, że dodatkowy pkt jest dla kogoś z top 10
14.04.2019 20:22
0
RBR zaraz wezmie Albona i zobeda vice wsrod konstruktorow. Z pomoca miernot z Ferrari stawiajacych na Vet, to nie bedzie niewykonalne :)
14.04.2019 20:24
0
Poza tym układ zespołów jest taki, że np. Toro Rosso raczej nie wykręci najszybsze okrążenie, bo do tego trzeba mieć szybki bolid. Raczej ten dodatkowy pkt jest dla wielkiej trójki.
14.04.2019 21:00
0
@husaria Nie mam problemu z niczym, za to Ty masz chyba problem z czytaniem ze zrozumieniem. Poza tym, różnica w osiągach na nowych oponach potrafi być większa niż ta między bolidami.
14.04.2019 21:23
0
GAS przerażająco odstaje. Mam wrażenie, że Helmut nie spodziewał się, że aż tak bardzo. Albona wsadzili jako zapchajdziurę, a gość wyrasta na najbardziej nie docenionego z ekipy puszek.
14.04.2019 21:32
0
@15 Między innymi po to jest taki zapis, że punkty za FL może zdobyć tylko czołowa dziesiątka, żeby właśnie tego typu wałki ograniczyć.
14.04.2019 22:05
0
@Raptor Chodziło mi o to, że STR jako zespół-sługa RBR, może sabotować w ten sposób rywali zespołu-matki. Tak samo jak Ferrari B. A nie, zapomniałem, Ferrari jest za głupie by na to wpaść...
15.04.2019 07:32
0
22. Orlo Wątpię, by jakiś zespół B był w stanie wykręcić FL pod koniec wyścigu. Pod koniec wyścigu praktycznie nikt już nie ma świeżych opon, zostają jakieś używane. Do tego czołówka jedzie dość szybko nawet na zniszczonych oponach. Dobitnie pokazał to niedzielny wyścig, gdzie Leclerc na stosunkowo świeżych oponach nie był w stanie odebrać FL Vettelowi a Gasly zrobił to ledwo ledwo. Jak do tej pory FL zdobywali Bottas, Leclerc i Gasly czyli zawodnicy z czołowych ekip. Myślę, że w 90% wyścigów to właśnie kierowcy tych 3 ekip będą zbierać te punkty. Po prostu oni nawet na średnio zużytych gumach są szybsi niż reszta stawki na świeżych. Ograniczenie tego "przywileju" jedynie dla czołowej 10 jest po to, by zawodnicy z miejsc >10 nie zjeżdżali masowo po nowe opony pod koniec wyścigu i nie robili niepotrzebnego bałaganu. A bałagan z pewnością by był, bo to są przeważnie zawodnicy o średnich lub niskich umiejętnościach jak na standardy F1, często bez doświadczenia i teraz wyobraźmy sobie sytuację, w której 5-7 zawodników z końca stawki zakłada nowe opony i próbuje jechać kilka kółek trybem kwalifikacyjnym, przy okazji jeszcze ogarniając kwestie dublowania. Masakra by była a nie wyścig.
15.04.2019 09:28
0
@22 To raczej mało prawdopodobne, żeby kierowca STR zjechał pod koniec wyścigu na zmianę opon i nie stracił przez to miejsca.
15.04.2019 10:35
0
@24. Raptor202 Widzę że dalej nie rozumiesz. Toro Rosso jedzie np na 14 miejscu, RedBulle mają zjechane opony i patrzą tylko kiedy meta, a że mają dobre lokaty nie ryzykują szybkiego okrążenia, i teraz żeby nie stracić jednego punktu do Marca lub Ferrari, Toro Rosso z 14 miejsca jedzie po nowe opony i próbuje wykręcić najlepszy czas okrążenia pozbawiając tym samym tego punku wszystkich z czołowej 10 którzy mogliby go zdobyć, a sami też z tego nic nie mają bo kończą np na 17 miejscu. O to chodziło Orlo'wi.
15.04.2019 17:53
0
@berko Dziękuję ;-) I "Orlowi" - jestem Polakiem :D
15.04.2019 18:32
0
@25 Szczerze mówiąc myślałem, że przepis wygląda analogicznie jak w F2, gdzie punkty za najszybsze okrążenie przyznawane są zawsze, a gdy wykręci je ktoś spoza top 10, to wtedy nagrodę otrzymuje ten, który wykręcił najszybsze kółko spośród czołowej dziesiątki. Skoro w F1 wygląda to inaczej, to przepis jest niedopracowany.
15.04.2019 20:46
0
Może zmienią ten przepis na przyszły sezon, że każdy. Gasly ledwo ukręcił ten czas i niby zyskał go w 3 sektorze.
15.04.2019 22:14
0
@27. Raptor202 Byłoby to na pewno ograniczenie, przez które takie kombinacje byłyby niemożliwe. A może tak jest? Może tylko pierwsza 10 jest brana pod uwagę jeśli chodzi o FL? W sumie nie widziałem dokładnych wytycznych co do tego przepisu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się